7.5.2012 - 14.5.2012 Kubova Huť

7. 5. 2012

Kubova Huť

Malebná obec v oblasti Boubínské hornatiny v místech, kudy v minulosti procházela historicky známá Zlatá stezka. Nyní zde vede mezinárodní silnice Vimperk - Strážný - Passau. Dnes je Kubova Huť a celá podboubínská krajina vyhledávaným místem pro letní i zimní rekreaci.
Obec leží v překrásném přírodním prostředí. Boubínská hornatina je nejstarším chráněným územím na Šumavě a třetí nejstarší přírodní rezervací v České republice. Rozloha státní přírodní rezervace s názvem Boubínský prales je 666 ha. Jádrem státní přírodní rezervace je na ploše 46,6 ha Boubínský prales, kolem něhož vede naučná stezka dlouhá 3,8 km s ukázkami původní šumavské přírody. Nově byla vybudována lesnická naučná stezka - Vimperk - Basum - Zátoň s 32 naučnými tabulemi o celkové délce 18 km. V Zátoni je tato stezka ukončena Informačním střediskem.

Obec Kubova Huť dostala své jméno po zámeckém hejtmanovi Gubovi. V roce 1899 byla vybudována železniční trať spojující Vimperk a Volary. Na této trati bylo v Kubově Huti zřízeno nádraží, které svou polohou ve výšce 995 m nad mořem je nejvýše položenou železniční stanicí v Čechách.

8.5.2012

Z Lipky do Kubovo Huti podél Arnoštského potoka

Z Lipky nádr. po žluté turistické značce na Korkusovu Huť 3,5 km, dál stále po žluté podél Arnoštského potoka až do Kubovo Huti 4 km – tj. celkem 7,5 km chůze

9.5.2012

Zátoň zastávka – přes Západní Basum do Kubovo Hutě

Ze Zátoně zastávky ČSD po modré turistické značce na rozcestí Lukenská cesta, pak po zelené na Jilmová skála přes Západní Basum, Hornovltavické pastviny na Basumské louky a po modré zpět do Kubovo Huti – celkem chůze  cca 7,8 km.

10.5.2012

Z Lipky do Kubovo Huti po cyklostezce při železniční trati

Z Lipky nádr. po žluté turistické značce 2 km, pak odbočíme vlevo a po cyklostezce podél železniční trati dojdeme do Kubovo Huti – tj. celkem 7 km chůze

11.5.2012

Boubínským pralesem z Kubovo Huti do zastávky Zátoň

Z Kubovo Huti půjdeme po modré turistické značce přes Basumské louky, Johnův kámen, Srní vrch 1296 m.n.m. na Boubínský vrchol 1562 m.n.m – rozhlednu – dolů pak přes rozcestí Na Křížkách po modré podél Kaplického potoka Boubínským pralesem na Boubínské jezírko až na Amortovku, kde odbočíme na zelenou turistickou značku a zbývající 2 km kolem Informačního centra přes Idinu Pilu dojdeme do Zátoně žel.stanice.
Celkem cesta 11,7 km

12.5.2012

Výlet do Lenory - sklářské muzeum, pak pěšky z Horní Vltavice do Kubovo Huti

LENORA – se nachází v údolí Teplé Vtavy na Šumavě asi 15 km jižně od města Vimperk v nadmořské výšce 765m. Lenora vznikla v roce 1834 jako osada kolem nové sklářské huti. Sklářskou tradici připomíná expozice historického skla v místním sklářském muzeu - v budově OÚ Lenora ve středu obce. Po prohlídce muzea můžno zajít do místní restaurace, projít krásný park, či zajít do zajímavého obchůdku se sklem…
V Lenoře je stále funkční tradiční obecní pec na veřejné pečení chleba, které se koná každou poslední sobotu v měsíci.
V Lenoře navštívíme ještě jednu velice zajímavou technickou památku: "lenorské rechle" - dřevěný krytý most přes Vltavu se šindelovou střechou z 19. století, který sloužil k manipulaci při plavbě dřeva. Most stojí pod silnicí směrem na Volary.

Cesta zpět : vlakem z Lenory zast. do Horní Vltavice nádraží – odtud dál pokračovat pěšky po modré do Horní Vltavice, odkud pak už po žluté tur.značce 4 km přes Hornovltavické pastviny podél Kubohuťského potoka až do Kubovo Huti – trasa celkem 6 km.

13.5.2012

Z Lipky na pramen Volyňky – zpět do Kubovo Huti přes Obří horu

Z Lipky po žluté turist. Značce na rozcestí Pod Světlou horou, pak po červené na pramen Volyňky a zpět na rozcestí, dál po červené až do Kubovo Huti přes Obří horu a sjezdovky – celkem 10,7 km.

Volyňka  je jihočeská řeka, která je pravostranným přítokem Otavy, do které se vlévá ve Strakonicích u hradu. Pramení ale na Šumavě, v nadmořské výšce 1050 m, na východním úbočí Světlé hory (1123 m.n.m.). Celá řeka tak měří celkem 46 km, její povodí má velikost 413 km². Protéká například Vimperkem, kolem Sudslavic, Čkyní a Volyní.
Na místě pramene je dřevěná cedulka s nápisem: "Pramen Volyňky". Chybí tam však hrníček, který tam zanechal pan Munzar, ale tomu se nelze v dnešní době divit….